loading...

لوله پلی اتیلن

بازدید : 102
شنبه 4 تير 1401 زمان : 11:47

سیستم لوله کاروگیت خانگی - نحوه عملکرد فاضلاب و مشکلات معمولی

از سیستم لوله کاروگیت خانگی در تجارت لوله کشی به عنوان لوله کاروگیت خانگی یاد می شود. زهکشی خانه سیستمی متفاوت از فاضلاب خانگی است. یک لوله کاروگیت خانه در خارج از خانه قرار دارد. زهکشی خانه به خط تخلیه جانبی اصلی در داخل ساختمان گفته می شود که معمولاً در زیر طبقه زیرزمین قرار دارد. در برخی موارد بالای کف زیرزمین در کنار دیوار آویزان می شود. در شهر نیویورک یک سیستم فاضلاب خانگی از نظر فنی 5 دقیقه از دیوار جلویی بیرونی ساختمان شروع می شود.

مصالح سیستم لوله کاروگیت خانگی

در نقاط مختلف کشور از انواع و اندازه های مختلف لوله زهکشی برای سیستم لوله کاروگیت خانگی استفاده می شود. در شهر نیویورک از لوله چدن فوق سنگین به عنوان ماده اولیه برای خطوط فاضلاب استفاده می شود. در بسیاری از موارد لوله کاروگیت به عنوان ماده ای برای فاضلاب خانگی مجاز است، اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد. در برخی موارد که شرایط بسیار اسیدی یا قلیایی وجود دارد لوله کاروگیت از لوله سفالی منجمد ممکن است به چدن بسیار سنگین ترجیح داده شود.

لوله کاروگیت تخلیه خاک رس شیشه ای و لوله کاروگیت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی و شرایط فاضلاب غیرقابل نفوذ هستند.

نحوه عملکرد سیستم لوله کاروگیت خانگی

تقریباً هر سیستم لوله کاروگیت خانگی بر اساس نیروی گرانش کار می کند. این واقعیت که آب در سرازیری جریان دارد باعث می شود که لوله کاروگیت بدون استفاده از وسایل مکانیکی تخلیه شود. در واقع خطوط اصلی فاضلاب اجباری مجاز نیستند مگر اینکه مجوز خاصی دریافت شود.

شیب لوله کاروگیت را شیب لوله نیز می گویند. یک فرمول آسان برای محاسبه گام، 1 اینچ در هر 5 اینچ تخلیه لوله کاروگیت است. هنگامی که زمین کافی در دسترس باشد، یک سیستم لوله کاروگیت خانه را می توان با 1 اینچ گام به ازای هر 4 اینچ لوله فاضلاب نصب کرد.

همچنین برای عملکرد صحیح لوله کاروگیت خانه یک تله خانه حیاتی است. در نیویورک یک تله خانه دوگانه در انتهای زهکشی خانه و قبل از شروع سیستم لوله کاروگیت خانه مورد نیاز است. تله خانه دو تهویه دو هدف عمده را انجام می دهد. در مرحله اول با نگه داشتن آب در کف آن مانع آبی ایجاد می کند. این مانع آب از ورود گازهای فاضلاب به داخل ساختمان از فاضلاب عمومی جلوگیری می کند. ثانیاً یک تله خانه دو تهویه، آوار یا مواد مضر را قبل از اینکه باعث توقف خط فاضلاب خانه شوند، می گیرد. اگر رسوبات یا زباله ها باعث انسداد یک سیستم لوله کاروگیت خانگی شوند، پاکسازی یک تله بسیار ساده تر از توقف خط اصلی است.

مشکلات معمولی لوله کاروگیت خانه

لوله کاروگیت خانه می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود. با این حال، اکثر خطوط فاضلاب خانه ‌ها برای چندین دهه بدون مشکل کار می‌کنند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. با این حال، هنگامی که مشکلات لوله کاروگیت در یک سیستم لوله کاروگیت خانگی رخ می دهد، می تواند برای صاحب ملک معمولی گیج کننده باشد. مشکلات را می توان اشتباه تشخیص داد و مهمتر از آن توصیه های نادرست در مورد نحوه اصلاح نقص ارائه کرد.

بسیاری از مواقع یک صاحب خانه احساس می کند که به یک پیمانکار رحم می کند و به سادگی لوله کاروگیت می شود تا کار را برای حل مشکل آغاز کند. سه عیب اساسی وجود دارد که تعمیر خط لوله کاروگیت را ضروری می‌سازد، و درک هر یک از آنها و مسیر صحیح عمل باید بسیار مفید باشد.

سه نوع اصلی از مشکلاتی که مالکان در خطوط تخلیه خود با آن مواجه می شوند عبارتند از:

ریشه در یک خط فاضلاب

لوله کاروگیت شده یا قطع شده

لوله کاروگیت فاضلاب خانه پشت شیب دار

البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که می توان با آنها مواجه شد. حتی یک لوله کاروگیت خانه در شرایط کار مناسب می تواند تا حدی مورد سوء استفاده قرار گیرد که از آن پشتیبانی کند. دور انداختن اقلام نامناسب در زهکشی مطمئناً منجر به مشکل می شود. یکی دیگر از مشکلات رایج، توقف چربی است. توقف چربی می تواند ناشی از چربی واقعی یا تجمع بیش از حد کف صابون در فاضلاب باشد.

انواع سیستم لوله کاروگیت خانگی

بسیاری از مردم متوجه نیستند که سه نوع مجزا و مجزا از خطوط فاضلاب خانه وجود دارد. همه می دانند که منظور از فاضلاب حذف فاضلاب بهداشتی از ساختمان و دفع آن در یک سیستم لوله کاروگیت عمومی است. اما یک فاضلاب بهداشتی اختصاصی تنها یکی از سه نوع مختلف فاضلاب خانگی است.

دو نوع دیگر از خطوط لوله کاروگیت خانگی، فاضلاب ترکیبی است که هم جریان بهداشتی و هم جریان طوفانی را دارد و هم یک فاضلاب رگبار اختصاصی فاضلاب طوفان به فاضلابی اطلاق می‌شود که به شدت جریان آب باران را از سردرهای سقف، زهکش‌های منطقه یا مخازن نگهدارنده حمل می‌کند. هر سه نوع مختلف خطوط فاضلاب باید بر اساس قوانین و مقررات واحد نصب شوند. تنها تغییر جزئی این است که تنها یک تله خانه منفرد در یک خط لوله کاروگیت طوفان مورد نیاز است.

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت را بیشتر در مناطق مسکونی و ساختمان های تجاری یا زمین ها پیدا می کنید. متخصصان از لوله کاروگیت با عنوان لوله کاروگیت یاد می کنند و از لوله کاروگیت ساخته شده اند. لوله کاروگیت سبک و نازک هستند که آنها را در معرض آسیب ناشی از فشار و ریشه درختان قرار می دهد.

شما نمی توانید از لوله کاروگیت با سیستم فاضلاب گرانشی استفاده کنید زیرا دوام کافی ندارند. لوله کاروگیت قرار نیست مانند دریچه فاضلاب در برابر فشار مقاومت کنند. لوله کش ها لوله کاروگیت را برای اتصال خانه به سیستم لوله کاروگیت نصب می کنند.

همچنین می‌توانید لوله کاروگیت را به سپتیک تانک وارد کنید زیرا تحت فشار نیست. برخی از خانه ها همچنین دارای لوله کاروگیت رنگ در حیاط جلویی خود هستند که به عنوان شیر اصلی قطع کننده آب برای سیستم آبپاش عمل می کند .

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت از ساخته شده اند و دوام بیشتری نسبت به لوله کاروگیت دارند. تفاوت لوله کاروگیت در این است که لوله کاروگیت ضخیم تر هستند و می توانید آنها را تحت فشار قرار دهید. این باعث می شود که لوله کاروگیت برای استفاده های کاربردی تر از لوله کاروگیت مفید باشند.

دوام بیشتر به این دلیل است که لوله کاروگیت 3 برابر ضخیم تر از لوله کاروگیت هستند ، بنابراین می توانند فشار داخلی و خارجی را تحمل کنند. شما فقط باید لوله کاروگیت را به عمق 12 اینچ دفن کنید و احتمال ترک خوردن، نشت یا آسیب به ریشه درختان بسیار کمتر است. ضخامت هر دیوار یک لوله کاروگیت است و این توضیح می دهد که چرا آنها می توانند چنین فشاری را تحمل کنند.

مشکلات رایج در بازرسی لوله کاروگیت

ممکن است تصور کنید، خطوط فاضلاب به اندازه سایر قسمت های خانه به توجه و نگهداری نیاز دارند. با این حال، ما تمایل داریم آنها را نادیده بگیریم زیرا نمی دانیم چه چیزی را نمی بینیم. اگر مشکوک هستید که مشکلی در سیستم فاضلاب شما در حال رخ دادن است یا به فکر بازرسی هستید، این مقاله رایج ترین مشکلات بازرسی فاضلاب را که در بازرسی لوله کاروگیت یافت می شود، مورد بحث قرار می دهد.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - مناطق کم

هنگامی که زباله در نقطه پایین جمع می شود و در جریان سیستم اختلال ایجاد می کند، معمولاً به این حالت افتادگی، ناحیه کم یا شکم گفته می شود. این می تواند باعث ایجاد پشتیبان یا انسداد در خط لوله کاروگیت شود. شکم در خط فاضلاب شما احتمالاً نتیجه چیدمان نامناسب لوله کاروگیت بوده است، یا تحت تأثیر رویداد دیگری مانند ریشه درخت (در زیر بحث شده) یا تغییرات آب و هوایی خاک قرار گرفته است.

شکم های کوچک که در آن آب راکد وجود دارد همیشه نیاز به ترمیم ندارند. در واقع، شکم یک مسئله بسیار رایج در بازرسی لوله کاروگیت است. اگر شکم به اندازه کافی شیب داشته باشد که نیاز به اقدام داشته باشد، فناوری محدوده لوله کاروگیت اطلاع می دهد.

دوربین کاملاً در آب غوطه ور است که نشان می دهد این بخش لوله دارای شکم عمیقی است. این شکم در اثر فشار ریشه درخت ایجاد شده است.

راه های مختلفی برای رفع این مشکل با کمک یک تیم آگاه وجود دارد. آنها می توانند درباره آنچه در خط خاص اتفاق می افتد صحبت کنند، که مسیر اقدام آنها را برای رفع آن تعیین می کند.

با این حال، نکته اصلی این است که برای ترمیم مشکل، سیستم باید تا حدی کشف شود.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - لوله افست

افست جایی است که دو بخش لوله کاروگیت به هم می رسند اما به درستی ردیف نمی شوند. اغلب اوقات، یک تغییر محیطی معمولاً برای لوله کاروگیت افست مقصر است. نشست در زمین اطراف یا رشد ریشه می تواند باعث شود که دو بخش لوله کاروگیت به طور مستقل جابجا شوند. گاهی اوقات این مشکل به دلیل نصب ضعیف است، اما این اتفاق نادر است.

اگر افست کم باشد و به نظر نمی رسد که مانع از جریان زباله شود، هیچ اقدامی لازم نیست. اما اگر افست بزرگتر باشد و به طور خاص اگر نزدیک لبه پایینی لوله کاروگیت باشد، احتمالاً تعمیر لازم است.

پرداختن به این موضوع می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و ممکن است هزینه‌ای بیش از آنچه که آماده بودید برای شما هزینه داشته باشد. دلیل این امر این است که یک منطقه قابل توجه، از جمله هر چیزی که در مسیر آن است، مانند محوطه سازی، باید حفاری شود.

از متخصص لوله کشی خود در مورد بهترین راه حل برای حل مشکلات بپرسید. معمولا لوله کش ها به دنبال جایگزینی آن بخش کوچک از لوله کشی هستند اگر بقیه لوله کاروگیت در شکل خوبی باشد.

همچنین، بپرسید که آیا می توان وضعیت شما را با فناوری بدون ترانشه برطرف کرد یا خیر . این نوع تعمیر نیاز به حفاری کمی دارد. این شامل پوشش داخلی لوله با مواد پلاستیکی است.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - ریشه درختان

هنگامی که سیستم لوله کاروگیت نصب شد، به احتمال زیاد پوشش گیاهی بالغ نبوده و هیچ کس مشکوک نبود که سیستم لوله کاروگیت توسط یک ریشه درخت به خطر بیفتد . روت‌ها بی ‌رحمانه و قدرتمند هستند و می‌ توانند یک لوله را خرد کرده یا آن را جبران کنند و انواع مشکلات را در جریان سیستم شما ایجاد کنند.

متأسفانه اکثر مردم هنگام کاشت درخت به مکان خط لوله کاروگیت خود فکر نمی کنند. اغلب ما درختانی را می بینیم که مستقیماً بالای خط لوله کاروگیت در حیاط جلویی کاشته شده اند.

نفوذ ریشه در خطوط لوله کاروگیت رسی و چدنی قدیمی بسیار رایج است. خطوط لوله کاروگیت جدیدتر شانس کمتری برای داشتن مشکلات ریشه دارند.

راه های مختلفی برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد، از جمله جایگزینی خط قدیمی با خطی که از نظر ساختاری سالم تر مانند پلاستیک است. می توانید خط را با سمی درمان کنید که باعث عقب نشینی ریشه ها می شود. همچنین می توانید یک مارپیچ برقی اجاره کنید که خط را تمیز می کند و باید به طور معمول انجام شود.

همچنین صدها شرکت روت کننده وجود دارند که با هزینه کم یک مارپیچ برقی را در خط فاضلاب شما راه اندازی می کنند. توصیه می کنیم اگر خط خاکی دارید این کار را اغلب انجام دهید.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - چربی سازی

به دلیل استفاده از دفن زباله در لوله کاروگیت مدرن، تجمع چربی در خط ایجاد می شود. از آنجایی که مواد روغنی محلول در آب نیستند، گریس تمایل دارد به طرفین لوله کاروگیت بچسبد.

گریس اگر تمیز نشود در نهایت می تواند منجر به انسداد شود. سایر موادی که در لوله حرکت می کنند می توانند در این تجمعات گیر کرده و از جریان زباله جلوگیری کنند.

خوشبختانه، این یک راه حل بسیار ساده است. هنگامی که چربی تجمع یافته را پیدا می کنیم، معمولاً تمیز کردن جت را توصیه می کنیم. این شامل فشار دادن یک شلنگ فشار بالا به پایین لوله برای تمیز کردن دیوارها است. اگر ریشه در خط فاضلاب نیز وجود داشته باشد، یک روتر ممکن است مقدار زیادی از این چربی را نیز حذف کند.

مشکل لوله کاروگیت - ترک خوردگی

ترک های لوله کاروگیت در خطوط سفالی و چدنی معمولا دیده می شود. فشار روی لوله کاروگیت می تواند باعث ایجاد ترک های مویی در اطراف اتصالات و سایر نواحی شود.

مانند بسیاری از این مسائل، اگر آب مسدود نشود، نیازی به اقدامی نیست. معمولاً می‌توان از ترک‌های بالای و کناره‌های لوله چشم‌پوشی کرد.

با این حال، اگر ترک در قسمت پایین لوله کاروگیت باشد، ممکن است برای کاهش نشت لوله کاروگیت به چمن خود، یک لاینر به لوله کاروگیت کنید. نشتی خارج از لوله می تواند منجر به نشست بیشتر خط فاضلاب شود.

سیستم لوله کاروگیت خانگی - نحوه عملکرد فاضلاب و مشکلات معمولی

از سیستم لوله کاروگیت خانگی در تجارت لوله کشی به عنوان لوله کاروگیت خانگی یاد می شود. زهکشی خانه سیستمی متفاوت از فاضلاب خانگی است. یک لوله کاروگیت خانه در خارج از خانه قرار دارد. زهکشی خانه به خط تخلیه جانبی اصلی در داخل ساختمان گفته می شود که معمولاً در زیر طبقه زیرزمین قرار دارد. در برخی موارد بالای کف زیرزمین در کنار دیوار آویزان می شود. در شهر نیویورک یک سیستم فاضلاب خانگی از نظر فنی 5 دقیقه از دیوار جلویی بیرونی ساختمان شروع می شود.

مصالح سیستم لوله کاروگیت خانگی

در نقاط مختلف کشور از انواع و اندازه های مختلف لوله زهکشی برای سیستم لوله کاروگیت خانگی استفاده می شود. در شهر نیویورک از لوله چدن فوق سنگین به عنوان ماده اولیه برای خطوط فاضلاب استفاده می شود. در بسیاری از موارد لوله کاروگیت به عنوان ماده ای برای فاضلاب خانگی مجاز است، اما به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد. در برخی موارد که شرایط بسیار اسیدی یا قلیایی وجود دارد لوله کاروگیت از لوله سفالی منجمد ممکن است به چدن بسیار سنگین ترجیح داده شود.

لوله کاروگیت تخلیه خاک رس شیشه ای و لوله کاروگیت در برابر بسیاری از مواد شیمیایی و شرایط فاضلاب غیرقابل نفوذ هستند.

نحوه عملکرد سیستم لوله کاروگیت خانگی

تقریباً هر سیستم لوله کاروگیت خانگی بر اساس نیروی گرانش کار می کند. این واقعیت که آب در سرازیری جریان دارد باعث می شود که لوله کاروگیت بدون استفاده از وسایل مکانیکی تخلیه شود. در واقع خطوط اصلی فاضلاب اجباری مجاز نیستند مگر اینکه مجوز خاصی دریافت شود.

شیب لوله کاروگیت را شیب لوله نیز می گویند. یک فرمول آسان برای محاسبه گام، 1 اینچ در هر 5 اینچ تخلیه لوله کاروگیت است. هنگامی که زمین کافی در دسترس باشد، یک سیستم لوله کاروگیت خانه را می توان با 1 اینچ گام به ازای هر 4 اینچ لوله فاضلاب نصب کرد.

همچنین برای عملکرد صحیح لوله کاروگیت خانه یک تله خانه حیاتی است. در نیویورک یک تله خانه دوگانه در انتهای زهکشی خانه و قبل از شروع سیستم لوله کاروگیت خانه مورد نیاز است. تله خانه دو تهویه دو هدف عمده را انجام می دهد. در مرحله اول با نگه داشتن آب در کف آن مانع آبی ایجاد می کند. این مانع آب از ورود گازهای فاضلاب به داخل ساختمان از فاضلاب عمومی جلوگیری می کند. ثانیاً یک تله خانه دو تهویه، آوار یا مواد مضر را قبل از اینکه باعث توقف خط فاضلاب خانه شوند، می گیرد. اگر رسوبات یا زباله ها باعث انسداد یک سیستم لوله کاروگیت خانگی شوند، پاکسازی یک تله بسیار ساده تر از توقف خط اصلی است.

مشکلات معمولی لوله کاروگیت خانه

لوله کاروگیت خانه می تواند با مشکلات زیادی مواجه شود. با این حال، اکثر خطوط فاضلاب خانه ‌ها برای چندین دهه بدون مشکل کار می‌کنند و نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. با این حال، هنگامی که مشکلات لوله کاروگیت در یک سیستم لوله کاروگیت خانگی رخ می دهد، می تواند برای صاحب ملک معمولی گیج کننده باشد. مشکلات را می توان اشتباه تشخیص داد و مهمتر از آن توصیه های نادرست در مورد نحوه اصلاح نقص ارائه کرد.

بسیاری از مواقع یک صاحب خانه احساس می کند که به یک پیمانکار رحم می کند و به سادگی لوله کاروگیت می شود تا کار را برای حل مشکل آغاز کند. سه عیب اساسی وجود دارد که تعمیر خط لوله کاروگیت را ضروری می‌سازد، و درک هر یک از آنها و مسیر صحیح عمل باید بسیار مفید باشد.

سه نوع اصلی از مشکلاتی که مالکان در خطوط تخلیه خود با آن مواجه می شوند عبارتند از:

ریشه در یک خط فاضلاب

لوله کاروگیت شده یا قطع شده

لوله کاروگیت فاضلاب خانه پشت شیب دار

البته مشکلات دیگری نیز وجود دارد که می توان با آنها مواجه شد. حتی یک لوله کاروگیت خانه در شرایط کار مناسب می تواند تا حدی مورد سوء استفاده قرار گیرد که از آن پشتیبانی کند. دور انداختن اقلام نامناسب در زهکشی مطمئناً منجر به مشکل می شود. یکی دیگر از مشکلات رایج، توقف چربی است. توقف چربی می تواند ناشی از چربی واقعی یا تجمع بیش از حد کف صابون در فاضلاب باشد.

انواع سیستم لوله کاروگیت خانگی

بسیاری از مردم متوجه نیستند که سه نوع مجزا و مجزا از خطوط فاضلاب خانه وجود دارد. همه می دانند که منظور از فاضلاب حذف فاضلاب بهداشتی از ساختمان و دفع آن در یک سیستم لوله کاروگیت عمومی است. اما یک فاضلاب بهداشتی اختصاصی تنها یکی از سه نوع مختلف فاضلاب خانگی است.

دو نوع دیگر از خطوط لوله کاروگیت خانگی، فاضلاب ترکیبی است که هم جریان بهداشتی و هم جریان طوفانی را دارد و هم یک فاضلاب رگبار اختصاصی فاضلاب طوفان به فاضلابی اطلاق می‌شود که به شدت جریان آب باران را از سردرهای سقف، زهکش‌های منطقه یا مخازن نگهدارنده حمل می‌کند. هر سه نوع مختلف خطوط فاضلاب باید بر اساس قوانین و مقررات واحد نصب شوند. تنها تغییر جزئی این است که تنها یک تله خانه منفرد در یک خط لوله کاروگیت طوفان مورد نیاز است.

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت را بیشتر در مناطق مسکونی و ساختمان های تجاری یا زمین ها پیدا می کنید. متخصصان از لوله کاروگیت با عنوان لوله کاروگیت یاد می کنند و از لوله کاروگیت ساخته شده اند. لوله کاروگیت سبک و نازک هستند که آنها را در معرض آسیب ناشی از فشار و ریشه درختان قرار می دهد.

شما نمی توانید از لوله کاروگیت با سیستم فاضلاب گرانشی استفاده کنید زیرا دوام کافی ندارند. لوله کاروگیت قرار نیست مانند دریچه فاضلاب در برابر فشار مقاومت کنند. لوله کش ها لوله کاروگیت را برای اتصال خانه به سیستم لوله کاروگیت نصب می کنند.

همچنین می‌توانید لوله کاروگیت را به سپتیک تانک وارد کنید زیرا تحت فشار نیست. برخی از خانه ها همچنین دارای لوله کاروگیت رنگ در حیاط جلویی خود هستند که به عنوان شیر اصلی قطع کننده آب برای سیستم آبپاش عمل می کند .

لوله کاروگیت

لوله کاروگیت از ساخته شده اند و دوام بیشتری نسبت به لوله کاروگیت دارند. تفاوت لوله کاروگیت در این است که لوله کاروگیت ضخیم تر هستند و می توانید آنها را تحت فشار قرار دهید. این باعث می شود که لوله کاروگیت برای استفاده های کاربردی تر از لوله کاروگیت مفید باشند.

دوام بیشتر به این دلیل است که لوله کاروگیت 3 برابر ضخیم تر از لوله کاروگیت هستند ، بنابراین می توانند فشار داخلی و خارجی را تحمل کنند. شما فقط باید لوله کاروگیت را به عمق 12 اینچ دفن کنید و احتمال ترک خوردن، نشت یا آسیب به ریشه درختان بسیار کمتر است. ضخامت هر دیوار یک لوله کاروگیت است و این توضیح می دهد که چرا آنها می توانند چنین فشاری را تحمل کنند.

مشکلات رایج در بازرسی لوله کاروگیت

ممکن است تصور کنید، خطوط فاضلاب به اندازه سایر قسمت های خانه به توجه و نگهداری نیاز دارند. با این حال، ما تمایل داریم آنها را نادیده بگیریم زیرا نمی دانیم چه چیزی را نمی بینیم. اگر مشکوک هستید که مشکلی در سیستم فاضلاب شما در حال رخ دادن است یا به فکر بازرسی هستید، این مقاله رایج ترین مشکلات بازرسی فاضلاب را که در بازرسی لوله کاروگیت یافت می شود، مورد بحث قرار می دهد.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - مناطق کم

هنگامی که زباله در نقطه پایین جمع می شود و در جریان سیستم اختلال ایجاد می کند، معمولاً به این حالت افتادگی، ناحیه کم یا شکم گفته می شود. این می تواند باعث ایجاد پشتیبان یا انسداد در خط لوله کاروگیت شود. شکم در خط فاضلاب شما احتمالاً نتیجه چیدمان نامناسب لوله کاروگیت بوده است، یا تحت تأثیر رویداد دیگری مانند ریشه درخت (در زیر بحث شده) یا تغییرات آب و هوایی خاک قرار گرفته است.

شکم های کوچک که در آن آب راکد وجود دارد همیشه نیاز به ترمیم ندارند. در واقع، شکم یک مسئله بسیار رایج در بازرسی لوله کاروگیت است. اگر شکم به اندازه کافی شیب داشته باشد که نیاز به اقدام داشته باشد، فناوری محدوده لوله کاروگیت اطلاع می دهد.

دوربین کاملاً در آب غوطه ور است که نشان می دهد این بخش لوله دارای شکم عمیقی است. این شکم در اثر فشار ریشه درخت ایجاد شده است.

راه های مختلفی برای رفع این مشکل با کمک یک تیم آگاه وجود دارد. آنها می توانند درباره آنچه در خط خاص اتفاق می افتد صحبت کنند، که مسیر اقدام آنها را برای رفع آن تعیین می کند.

با این حال، نکته اصلی این است که برای ترمیم مشکل، سیستم باید تا حدی کشف شود.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - لوله افست

افست جایی است که دو بخش لوله کاروگیت به هم می رسند اما به درستی ردیف نمی شوند. اغلب اوقات، یک تغییر محیطی معمولاً برای لوله کاروگیت افست مقصر است. نشست در زمین اطراف یا رشد ریشه می تواند باعث شود که دو بخش لوله کاروگیت به طور مستقل جابجا شوند. گاهی اوقات این مشکل به دلیل نصب ضعیف است، اما این اتفاق نادر است.

اگر افست کم باشد و به نظر نمی رسد که مانع از جریان زباله شود، هیچ اقدامی لازم نیست. اما اگر افست بزرگتر باشد و به طور خاص اگر نزدیک لبه پایینی لوله کاروگیت باشد، احتمالاً تعمیر لازم است.

پرداختن به این موضوع می‌تواند برای شما دردسرساز باشد و ممکن است هزینه‌ای بیش از آنچه که آماده بودید برای شما هزینه داشته باشد. دلیل این امر این است که یک منطقه قابل توجه، از جمله هر چیزی که در مسیر آن است، مانند محوطه سازی، باید حفاری شود.

از متخصص لوله کشی خود در مورد بهترین راه حل برای حل مشکلات بپرسید. معمولا لوله کش ها به دنبال جایگزینی آن بخش کوچک از لوله کشی هستند اگر بقیه لوله کاروگیت در شکل خوبی باشد.

همچنین، بپرسید که آیا می توان وضعیت شما را با فناوری بدون ترانشه برطرف کرد یا خیر . این نوع تعمیر نیاز به حفاری کمی دارد. این شامل پوشش داخلی لوله با مواد پلاستیکی است.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - ریشه درختان

هنگامی که سیستم لوله کاروگیت نصب شد، به احتمال زیاد پوشش گیاهی بالغ نبوده و هیچ کس مشکوک نبود که سیستم لوله کاروگیت توسط یک ریشه درخت به خطر بیفتد . روت‌ها بی ‌رحمانه و قدرتمند هستند و می‌ توانند یک لوله را خرد کرده یا آن را جبران کنند و انواع مشکلات را در جریان سیستم شما ایجاد کنند.

متأسفانه اکثر مردم هنگام کاشت درخت به مکان خط لوله کاروگیت خود فکر نمی کنند. اغلب ما درختانی را می بینیم که مستقیماً بالای خط لوله کاروگیت در حیاط جلویی کاشته شده اند.

نفوذ ریشه در خطوط لوله کاروگیت رسی و چدنی قدیمی بسیار رایج است. خطوط لوله کاروگیت جدیدتر شانس کمتری برای داشتن مشکلات ریشه دارند.

راه های مختلفی برای رسیدگی به این مشکل وجود دارد، از جمله جایگزینی خط قدیمی با خطی که از نظر ساختاری سالم تر مانند پلاستیک است. می توانید خط را با سمی درمان کنید که باعث عقب نشینی ریشه ها می شود. همچنین می توانید یک مارپیچ برقی اجاره کنید که خط را تمیز می کند و باید به طور معمول انجام شود.

همچنین صدها شرکت روت کننده وجود دارند که با هزینه کم یک مارپیچ برقی را در خط فاضلاب شما راه اندازی می کنند. توصیه می کنیم اگر خط خاکی دارید این کار را اغلب انجام دهید.

مشکل بازرسی لوله کاروگیت - چربی سازی

به دلیل استفاده از دفن زباله در لوله کاروگیت مدرن، تجمع چربی در خط ایجاد می شود. از آنجایی که مواد روغنی محلول در آب نیستند، گریس تمایل دارد به طرفین لوله کاروگیت بچسبد.

گریس اگر تمیز نشود در نهایت می تواند منجر به انسداد شود. سایر موادی که در لوله حرکت می کنند می توانند در این تجمعات گیر کرده و از جریان زباله جلوگیری کنند.

خوشبختانه، این یک راه حل بسیار ساده است. هنگامی که چربی تجمع یافته را پیدا می کنیم، معمولاً تمیز کردن جت را توصیه می کنیم. این شامل فشار دادن یک شلنگ فشار بالا به پایین لوله برای تمیز کردن دیوارها است. اگر ریشه در خط فاضلاب نیز وجود داشته باشد، یک روتر ممکن است مقدار زیادی از این چربی را نیز حذف کند.

مشکل لوله کاروگیت - ترک خوردگی

ترک های لوله کاروگیت در خطوط سفالی و چدنی معمولا دیده می شود. فشار روی لوله کاروگیت می تواند باعث ایجاد ترک های مویی در اطراف اتصالات و سایر نواحی شود.

مانند بسیاری از این مسائل، اگر آب مسدود نشود، نیازی به اقدامی نیست. معمولاً می‌توان از ترک‌های بالای و کناره‌های لوله چشم‌پوشی کرد.

با این حال، اگر ترک در قسمت پایین لوله کاروگیت باشد، ممکن است برای کاهش نشت لوله کاروگیت به چمن خود، یک لاینر به لوله کاروگیت کنید. نشتی خارج از لوله می تواند منجر به نشست بیشتر خط فاضلاب شود.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 4
  • بازدید کلی : 494
  • کدهای اختصاصی